barabarnetsomnarskajag.blogg.se

Första barnet, hitta balansen, uppskatta ögonblicket, konsten att någonstans hitta dom gyllene minuterna att hinna raka benen!

Fredag

Publicerad 2012-09-21 13:50:52 i

Fredagssnor, fredagshost och fredagsfeber...
Ska lätt ha chips, glass, dip och cola ikväll!
Min stackars lilla Bäbis är fyngförkyld och jag får inte ett litet endaste nånting gjort! Disken är brutal ikväll!
MEN, det var inte det jag skulle skriva av mig det var följande;

Onsdag kväll
Jag och mysrumpa har duschat, står i hallen i handdukar, när tåget börjar spela i barnrummet... JA NI LÄSTE RÄTT!
Hysterisk morsa exploderar av flyktkänsla ut i varje lem, på insidan! Utsidan samlar sig och går lugnt in i lekrummet, tänder och stänger av.
Talar sönder min man om detta och han övertygar mig om att detta händer när batterierna är på väg att ta slut.
Fine. Ok. Jag köper det för att lugna mig själv men för säkerhets skull går jag när han inte hör och samtalar med det här spöket och förklarar att jag är rädd, snälla lämna vår lägenhet osv.
Nån brist i kommunikation lär vi dock ha för

Torsdag kväll:
Jag sitter i soffan med gofis i knät, hem kommer min man, stället sig i dörröppningen och frågar hur det är, från lekrummet ljuder: hihihihihi heeeej, hihihihihi Heeej... JaMENVISST!
Ta barnet säger jag, och går argt in och då säger hundfan: skaaa vi leeekA??! Ska vi så fan heller! Jag stänger av den och tittar på min sambo... Batterier eller?

Hunden kan jag förstå för den har varit med många månader nu men tåget är brand new...

Ja jag vet inte. Jag tog ytterligare en bestämd diskution ut i tomma intet och hoppas på att det bara var en liten demonstration för mannen min och att vi ny förstår varandra!

Det var det nya i mitt liv. Dagis ångesten har börjar ge sig till känna och så har det brunnit hos grannen oxå!

Ha en skön helg!

Kommentarer

Postat av: Ullis

Publicerad 2012-09-21 22:25:38

FYFAAAN!! Ofta jag skulle lämna min son därinne själv på dagarna å leka?!?!.. Haha, nojjiga ullis hade lätt suttit bredvid, ifall att liksom.. Hua hua.. Hoppas spöket gav sig av så ni inte behöver vara oroliga! Hälsa lillsjuklingen från oss att han ska ta och kurera sig! pöss & kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela