barabarnetsomnarskajag.blogg.se

Första barnet, hitta balansen, uppskatta ögonblicket, konsten att någonstans hitta dom gyllene minuterna att hinna raka benen!

Lantligt? Shabby? Retro? Skabbaby??!

Publicerad 2012-09-03 14:51:17 i Allmänt,

Ja... Jag strosar runt här när barnet faktiskt sover, vad var det nu jag tänkte att jag skulle göra? Kaffe! Gräver mig fram till skåpet 
Med sista rena koppen, sicksackar mellan bunkar, slevar och nån strumallergiker allt fyllt sin strålande funktion att roa en ettåring medan man fick en tredjedel av helgens disk gjord... Tänkte ju att jag skulle göra nåt... Kaffe är gott! Och snus! Jag är inte röksugen, är inte röksugen, är inte... Funderar om jag har nån stil hemma, Ja klart jag har! Förstagångsförälderns försök till vitt vitt vitt (DET var ju ett brilliant val idag) shabby, lantligt blir mer skabby, snabby baby, skabbaby! Snabba tips lyder: bunkar och allt ofarligt random utplacerat på köksgolvet! ALLA ettåriges leksaker, babylådan inkluderad varsamt spritt på vardagsrumsgolvet, överfull blöjhink i badrummet och för att sätta lite extra krydda leta på en gammal parfym du inte längre passar i och försök dränk doften tills du går till soptunnan, oftast sker dettaimmigt i natten när du varmar till av att barnet bara vänder sig och sambon ändå är hemma... Till livsstilen och inredningen tillhör så mycket mer men detta gås inte in på pga vanande barn! Ja, raka benen, duscha, kissa, plocka ögonbrynen, diska, ringa viktiga samtal, det var DET jag skulle göra! Tack för att ni läste!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela